Rajcsányi Gumi-Futómű Csepel

  1. Gumiabroncs ellenőrzés:

    • Nyomás ellenőrzése: A gumiabroncsok megfelelő légnyomása kulcsfontosságú a biztonságos vezetéshez. Javasolt havonta legalább egyszer ellenőrizni, különösen a hűvös hónapokban, amikor a hőmérséklet változása miatt a nyomás csökkenhet.
    • Profilmélység: A profilmélység mérése segít megállapítani, hogy a gumiabroncsok elég tapadást biztosítanak-e. A minimális profilmélység 1,6 mm, további használata szabálysértésnek minősül. A jobb teljesítmény érdekében érdemes 3 mm alatt cserélni őket.
  2. Szezonális cserék:

    • Téli gumiabroncsok: A téli gumik speciális gumikeverékkel készülnek, amely jobb tapadást biztosít hideg időjárási körülmények között. A téli abroncsokat október végén érdemes felszerelni.
    • Nyári gumiabroncsok: A nyári gumik optimális teljesítményt nyújtanak melegebb időben. A nyári gumik nem megfelelőek téli körülmények között, mivel a keményedés és a csökkent tapadás miatt balesetveszélyesek lehetnek. A nyári abroncsokat április elején érdemes felszerelni.
  3. Gumiabroncs tárolás:

    • Helyes tárolás: A gumikat hűvös, száraz helyen tárold, ahol nem éri őket közvetlen napfény. A gumikat érdemes függőlegesen vagy egymásra helyezve tárolni, hogy elkerüljük a deformációt.
    • Időszakos ellenőrzés: A tárolt gumikat időnként ellenőrizd, keresve a repedéseket, deformációt vagy egyéb károsodást, hogy időben vedd észre, ha cserére van szükség.
  4. Futómű beállítás:

    • Miért fontos?: A futómű beállítása elengedhetetlen a gumik egyenletes kopásához és az autó stabilitásához. A helytelen beállítás gyorsabb kopást és rosszabb kezelhetőséget eredményezhet.
    • Mikor érdemes elvégezni?: Javasolt a futómű beállítást elvégezni, ha a gumiabroncsok cserélve vannak, futómű javítás után vagy ha a jármű kormányzási problémákat mutat, például egyenesen haladva is húz balra vagy jobbra.
  5. Szelepellenőrzés:

    • Szelepek szerepe: A gumiabroncsok szelepei felelősek a levegő be- és kijuttatásáért. A hibás szelepek szivárgáshoz vezethetnek, ami a gumik idő előtti leeresztését okozhatja.
    • Rendszeres ellenőrzés: Javasolt a szelepek rendszeres ellenőrzése, beleértve a szelepszárak állapotát és a szelepkupakok meglétét. A szelepek cseréje viszonylag olcsó, de a megelőzés sokkal költséghatékonyabb, mint a gumiabroncsok cseréje a szivárgás miatt.

1. Az abroncs szélességét adja meg milliméterben.

2. A második szám egy arányszám: az oldalfal magassága és az abroncs szélessége közti arányt jelző százalékarány.

3. Az R betű azt jelenti, hogy az abroncs belső szerkezete radiál.

4. Ez a szám hüvelyk (coll) mértékegységben adja meg azt a tárcsaméretet (kerékátmérőt), amelyre az abroncs felszerelhető.

5. Az abroncs terhelhetőségi besorolása vagy terhelési indexe (a példánkban: 91) egy olyan kódszám, ami az abroncs által legfeljebb elviselt terheléshez (kg) tartozik.

6. Az abroncs sebességindexe (a fenti példában: V) pedig ahhoz a maximális sebességhez tartozó betűjel, amellyel maximális terhelés mellett még használható az abroncs.